10 Mituri despre scuterele clasice

10 Mituri despre scuterele clasice


Nu sunt fiabile?

Ca orice vehicul, un scuter clasic trebuie intretinut si, mai ales, restaurat corespunzator in primul rand. Daca nu sunt fiabile, cum se face ca mai sunt atat de multe pe strazi astazi, multe dintre ele cu mult peste 40 de ani vechime.

Imbunatatirile moderne le fac fiabile, iar intretinerea regulata de catre mecanici care cunosc masina le mentine in viata. De asemenea, daca stii sa folosesti cateva unelte de baza, poti repara singur multe lucruri.  Nu exista nici un cip de calculator sau ECU la vedere, doar un motor in doi timpi de moda veche, cateva accesorii, iar o baterie descarcata este putin probabil sa va tina imobilizat pentru mult timp, deoarece o simpla lovitura de pornire si veti fi din nou pe drum.

Incet?

In zilele noastre, pot fi la fel de rapide sau de lente cum doriti; intrebati-va de ce viteza aveti nevoie cu adevarat in traficul de astazi? Noi credem ca este vorba mai mult de manevrabilitate, cercul de intoarcere al unei Vespa este la fel de strans ca un caine care isi urmareste coada. Daca vrei viteza, atunci cumpara-ti o motocicleta mare.

Sunt furate?

Da, daca nu le incuiesti bine si nu, pentru ca hotii obisnuiti nu le pot conduce, deoarece au viteze si ambreiaj! Tot ceea ce vor si stiu sa conduca cei care se agata de telefoane este o motocicleta moderna, pe care nu o veti gasi aici.

Sa fii interzis?

Dimpotriva, pe masura ce imbatranesc, acestea sunt scutite de taxa de circulatie si de taxele de congestionare, precum si de noile taxe de emisii. Atata timp cat alegeti bicicleta potrivita, care are varsta potrivita (40 de ani sau mai mult), puteti evita multe dintre „taxele” cu care sunt loviti din ce in ce mai mult automobilistii.

Este un mod-mobil vechi?

Vespa si Lambretta existau cu mult inainte de sosirea mods, au ajuns in fiecare colt al acestei planete si sunt adorate in intreaga lume. Mods inca le mai au, dar si aproape toti ceilalti si cu siguranta nu veti gasi niciun rocker care sa va urmareasca pe strada cu cafe racers si choppers!

Sunt doar din Italia?

Vespa si Lambretta, da, dar s-au raspandit in intreaga lume sub diferite forme, Baja in India, Servetta in Spania, Vyatka in Rusia, Siambretta in Argentina, Moto-Vespa, Douglas, ACMA, Messerschmit, Sears Allstate si acestea sunt doar cele doua marci de scutere de top, multi alti producatori au incercat sa faca scutere, noi le facem pe toate.

Greu de obtinut piese?

Nu mai este cazul, noua popularitate gasita in scuterele clasice Vespa si Lambretta a adus o lume de piese refacute si piese imbunatatite. Ca sa nu mai vorbim de versatilitatea lor a pastrat piesele simple , multe dintre piesele serviabile de pe un Vespa PX 2017 se pot potrivi la un Vespa 1958.

In plus, sunt destul magazine online unde poti cumpara piese scuter, unul dintre cele mai populare fiind unimotors.ro

Stilul?

Uitati-va la ceea ce avem acum, comparati cu scuterele cu doua roti din anii 1950/60 sau din anii 1980/90. Pe care dintre ele le preferati?

Roata de rezerva?

Niciun scuter modern nu are roata de rezerva! Vespa si Lambretta o au, este o necesitate de baza, asa cum o masina are o roata de rezerva (cel putin, majoritatea o aveau).

Care este viitorul? De la un motor reconditionat pana la un scuter clasic transformat electric, totul se rezuma la reciclarea scuterului original, pur si simplu pentru ca nu se mai fabrica asa cum se facea si nu se mai fabrica. Vor continua sa functioneze inca mult timp, iar eu sustin in mod activ noi inovatii care vor fi anuntate in urmatoarele cateva luni si care vor revolutiona din nou piata scuterelor.

Fotografie de la Cátia Matos: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/rupt-spart-vintage-vespa-1045535/