Ce tipuri de exercitii poti face iarna?

Ce tipuri de exercitii poti face iarna?


Iarna este anotimpul perfect pentru a aduce mai multa varietate in antrenamentele tale. Sporturile de iarna sunt pe placul multor persoane iar, pentru altele, nu prezinta prea mult interes. Insa cei din urma nu trebuie sa renunte de tot la aceste activitati si sa petreaca toata iarna pe canapea. Iarna este o perioada buna pentru noi provocari, atat la nivel mental cat si la nivel fizic.

Daca esti genul de persoana activa in general dar iti este dificil sa gasesti moduri de a face miscare iarna, citeste in continuare pentru a gasi mai multa inspiratie.

Inlocuieste activitatile de vara cu urmatoarele activitati daca vrei sa te mentii activ si in lunile de iarna:

  • Inot

Iarna, piscina acoperita este solutia pentru inotatori. Insa, in situatia in care nu ai acces usor la o piscina acoperita sau iti doresti o noua provocare, exista solutii. Inotul poate fi inlocuit cu schiatul cross-country. Drept activitate complementara, alege un antrenament pentru umeri. Schiatul este o activitate cardio foarte eficienta care antreneaza intregul corp, imbunatatind si anduranta.

  • Alergat

Desi alergatul poate fi practicat si in timpul iernii, s-ar putea sa preferi activitati intr-un mediu mai calduros. Ca si alergator, iti poti mentine si chiar imbunatati conditia fizica, pe timpul iernii, ridicand o greutate fitness, antrenandu-ti partea inferioara a corpului cu exercitii cu greutatea corporala, facand antrenamente pentru zona core si imbunatatindu-ti echilibrul si stabilitatea.

Desi mai putin accesibil, mersul pe munte este o alta alternativa buna la alergat, deoarece iti va ridica pulsul si iti va mentine sau chiar creste anduranta.

  • Exercitii de anduranta

Cei care participa la evenimente de anduranta pot, pe timpul iernii, sa faca si alte tipuri de antrenamente care presupun efort fizic intens. Un exemplu de astfel de antrenament este HIIT, care poate fi efectuat si acasa, cu echipament minim.

  • Sporturi de teren

Daca modul principal prin care faci miscare in celelalte anotimpuri este prin intermediul sporturilor de teren precum fotbalul sau baschetul, iarna poti incerca hockey. Totodata, nici atletii profesionisti nu se antreneaza pe teren in fiecare zi a anului. Pe timpul iernii, acestia isi cresc puterea fizica prin intermediul exercitiilor cu greutati.

  • Ciclism

Tentatia de a merge pe bicicleta, iarna, poate fi destul de mare, dar daca nu vrei sa aluneci pe gheata poti incerca doua activitati alternative. In primul rand, poti incerca o bicicleta cu cauciucuri late, cu tractiune ridicata. Totodata, pentru a evita accidentarile prin uzura (miscarea repetitiva implicata in pedalat poate conduce la astfel de accidentari), te poti orienta catre exercitii care sa iti antreneze intregul corp, precum vaslitul pe un aparat de vaslit.

Indiferent de tipul de sport ales, este important sa te echipezi corect, mai ales daca optezi pentru un sport care are loc in aer liber. Imbraca-te cu mai multe straturi de haine, astfel incat sa iti mentii o temperatura normala a corpului, dar si sa te poti racori rapid daca este nevoie. Asigura-te ca bei apa frecvent, pentru ca este mult mai usor sa te deshidratezi, iarna, fara sa iti dai seama.

Fotografie de la Anna Shvets: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/activitate-fitness-intre-inere-fizica-exerci-ii-fizice-4587371/